Årsmøde 14-15/9

Opdatering 30/8 2024: MPN Symptom Trackeren (symptomsporingsværktøj) er nu klar til præsentation. Derfor gennemgås det også ved mødet og er sat på dagsordenen for mødet nedenfor.

Opdatering 26/8 2024: Det er nu endeligt afklaret, at Morten Orebo Holmström ikke kan holde foredrag i år. Men det ser til gengæld ud til, at han vil kunne i 2025, og så forventer han til gengæld også at have mere nyt at fortælle. Programmet er således opdateret nedenfor. Aftale om foredrag i 2025 er vi i færd med at indgå med ham.

Opdatering 24/8 2024: Tilmelding til fysisk deltagelse er nu lukket. Tilmelding til virtuel deltagelse er stadig mulig helt op til dagen før arrangementet.

Betaling: Se priser og betalingsmuligheder på siden Betal deltagergebyr for årsmøde 2024

Tilmeldingen er åben til Dansk MPN Forenings årsmøde, som har til formål at give medlemmer og støttemedlemmer lejlighed til at få mere tid til at udveksle erfaringer og gode råd, støtte hinanden og lære hinanden at kende.

Mødet afholdes over 2 dage, lørdag den 14. september 2024 kl. 9:00 – søndag den 15. september 2024 kl. 12:00,
med overnatning på Trinity Hotel & Konferencecenter, Gl. Færgevej 30, 7000 Fredericia.

Ideen med at afholde mødet over 2 dage er, at du som deltager får mulighed for at kunne deltage uden at skulle køre hjem i træt tilstand, eftersom fatigue (ekstrem træthed) er et symptom, som mange MPN-patienter er ramt af.

Program med forbehold for ændringer:

Dag 1: Lørdag den 14. september:

• Kl. 09:00: Morgenmad (valgfrit, men inkluderet i billetten)
  • Kl. 10:00: Velkomst v/ formand Per Kjær Erichsen
  • Kl. 10:30: Foredrag 1, del 1: Balance i hverdagen med MPN-sygdom med afsæt i projektet Balance, Aktivitet og Livskvalitet – BAL-projektet
    v/ Marc Sampedro Pilegaard, Lektor og seniorforsker ved Socialmedicin og Rehabilitering, Regionshospitalet Gødstrup, DEFACTUM og Klinisk Institut, Aarhus Universitet
    Sideløbende: Foredrag 2 for pårørende, del 1: At være pårørende til en kronisk syg
    v/ terapeut Mette Gammelgaard, Merapi
  • Kl. 11:00: Pause
  • Kl. 11:30: Foredrag 1, del 2: Balance i hverdagen med MPN-sygdom med afsæt i projektet Balance, Aktivitet og Livskvalitet – BAL-projektet
    Sideløbende: Foredrag 2 for pårørende, del 2: At være pårørende til en kronisk syg
    v/ terapeut Mette Gammelgaard, Merapi
  • Kl. 12:00: Frokost i hotellets restaurant
  • Kl. 13:00: Pause med mulighed for restitution/ gåtur i det smukke naturområde v/ den gamle Lillebæltsbro
  • Kl. 14:00: Foredrag 3: Kom trygt online og få mest muligt ud af relevante IT-værktøjer så som Sundhed.dk, Min Sundhedsplatform, Blodproever.dk, Netdoktor.dk, Google.dk, DanskMPNForening.dk, MPN Symptom Trackeren, Facebook-gruppen og Zoom
    v/ Mie Levy, underviser, foredragsholder og SoMe-konsulent i AM Marketing Strategi og Per Kjær Erichsen, formand, Dansk MPN Forening og webdesigner, Accobo Data (udvikler af nuværende hjemmeside)
  • Kl. 15:00: Pause
  • Kl. 15:20: Øvelser og spørgsmål i grupper, alt efter interesse og behov:
    Gruppe 1 (mest for ikke-IT-vante medlemmer): Kom trygt online og lær at bruge IT-værktøjer så som Sundhed.dk, Min Sundhedsplatform, Blodproever.dk, Netdoktor.dk, Google.dk, DanskMPNForening.dk, MPN Symptom Trackeren, Facebook-gruppen og Zoom.
    Gruppe 2 (mest for IT-vante medlemmer): Få mest muligt ud af Min Sundhedsplatform, Blodproever.dk, Netdoktor.dk, Google.dk, DanskMPNForening.dk og Zoom
    I grupperne vil der være mulighed for at få hjælp af Mie Levy og Per Kjær Erichsen.
  • Kl. 16:15: Guidet gåtur i det smukke naturområde v/ den gamle Lillebæltsbro / Pause med mulighed for restitution
  • Kl. 18:00: Middag i hotellets restaurant

Dag 2: Søndag den 15. september:

• Kl. 09:00: Morgenmad
  • Kl. 10:00: Velkommen til dag 2: Praktisk information v/ formand Per Kjær Erichsen
  • Kl. 10:05: Afstemning: Deltagerne vælger, om de helst vil høre foredrag 4 eller Alternativ 1 eller 2, eller om de måske vil høre foredrag 4 kl. 10:15-11 og et af alternativerne kl. 11:15-12 el.lign., jf. nedenfor.
  • Kl. 10:15: Foredrag 4, del 1: Anti-inflammatorisk livsstil v/ Mie Levy
    Alternativ 1: Spørg Mie Levy og Per Kjær Erichsen om brug af IT-løsninger
    (opfølgning på lørdagens gruppearbejde og evt. yderligere udforskning af
    IT-løsningerne)
    Alternativ 2: Gennemgang af ny MPN-forskning v/ Per Kjær Erichsen
  • Kl. 11:00: Pause
  • Kl. 11:15: Foredrag 4, del 2: Anti-inflammatorisk livsstil v/ Mie Levy
    Alternativ 1: Spørg Mie Levy og Per Kjær Erichsen om brug af IT-løsninger
    (opfølgning på lørdagens gruppearbejde og evt. yderligere udforskning af
    IT-løsningerne)
    Alternativ 2: Gennemgang af ny MPN-forskning v/ Per Kjær Erichsen
  • Kl. 12:00: Tak for denne gang v/ formand Per Kjær Erichsen
    (mulighed for at tage en sandwich med hjem eller spise den på hotellet inden afgang)

Pris:

• Medlemmer og støttemedlemmer: 800 kr. pr. person i dobbeltværelse/ 1.200 kr. pr. person i enkeltværelse
  • Gæster (ikke-medlemmer): 1.600 kr. pr. person i dobbeltværelse/ 2.400 kr. pr. person i enkeltværelse

Tilmelding: https://www.danskmpnforening.dk/events/aarsmoede-2024/

Tilmeldingsfrist: Fredag den 23. august.

Tilmeld dig ved at vælge en billet på hjemmesiden.

Til evt. gæster (ikke-medlemmer) vælges gæstebillet.

Problemer med tilmelding via hjemmesiden? Tilmeld dig fra 16/8 kl. 18 via:

• E-mail til mpn@danskmpnforening.dk
  • Indtal på tlf.-svarer: 51 94 15 86 (oplys fulde navn, tlf.nr. og antal deltagere)

BEMÆRK: Tilmelding efter først-til-mølle-princippet, hvad angår fysisk deltagelse.

Virtuel deltagelse er ubegrænset og tilgængelig for alle medlemmer og støttemedlemmer.

Der vil være venteliste til fysisk deltagelse, hvis arrangementet bliver overtegnet. Du vil da få besked om, hvorvidt du kan komme med på afbud el.lign.

Glutenallergi eller andre relevante allergier/ kostpræferencer? Oplys v/ tilmelding.

Årsmødet er sponsoreret af medicinalselskabet Novartis.