MPN-symptomsporings-værktøj

Medicinalselskabet Novartis har lanceret et MPN-symptomsporingsværktøj, som Dansk MPN Forening har ydet feedback på.

Med den såkaldte MPN-symptomtracker (tracker er engelsk for sporing) kan MPN-patienter følge udviklingen i deres symptomer ved at indtaste dem dagligt eller jævnligt og dermed så at sige føre dagbog over dem.

Med dette værktøj kan MPN-patienter nu bedre se udviklingen. For uden dagbog kan det være svært at huske, hvordan man havde det tidligere og dermed svært at spore, om der er sket en udvikling.

Man kan naturligvis blot føre sin egen dagbog uden dette værktøj. Men måske kan dette værktøj være det, der gør, at man kommer i gang med at føre dagbog, uanset om det så sker via værktøjet eller på anden vis. Og derudover kan et sådant værktøj virke bedre for nogle, fordi det er mere visuelt, end en almindelig dagbog typisk vil være.

Prøv selv værktøjet ved at klikke på dette link: MPN-symptomtracker (åbner i nyt vindue/ fane, og du bliver ført over til mpnviden.dk, som i URL’en (adresselinjen) hedder Understandoncology.com, fordi siden anvendes til information for borgere i flere lande – blot til information, så du ved, at du er kommet det rigtige sted hen)

Eller følg samme link fra bunden af forsiden af foreningens hjemmeside.

BEMÆRK: MPN-trackeren giver IKKE Novartis adgang til personlige oplysninger om brugerne af sporingsværktøjet.

Hvis du som medlem af Dansk MPN Forening erindrer at have hørt om dette før, kan det skyldes, at foreningen for år tilbage var i proces med at få udviklet en app til samme formål. Men pga. forskellige årsager måtte projektet skrinlægges. Nu er der så udviklet en web-version med samme funktionalitet.

Derudover har vi orienteret om værktøjet på det netop afholdte årsmøde. Så du kan også have hørt om det dér.

Foto: Illustrationen til dette opslag er et screenshot af forsiden af MPN-tracker-hjemmesiden. Alle rettigheder dertil tilhører Novartis.